Super Mario Maker 2 — A Platformer Creator
— Controls — FAQ Below! Use it for help. Maker Mode — Movement: WASD or Arrows. Use Current Tool: Left Click. Change Tool (Place, Erase and Pick): Q. Switch Items: Scroll Wheel or Click Item Icon. Open Full Item List: V or Click waving dots icon. Navigate Full Item List: Scroll Wheel or Drag Slider. Quick Test Level / Exit Test: E. Play Mode — Movement: WASD or Arrows. Jumping / Fly / Float: W / Up Arrow. Crouching / Use Door: S / Down Arrow. Run / Throw / Spin Tail: Space. Sliding: S / Down Arrow while on a slope. Enter Maker mode: E. How to Play: When you click the flag, the game will launch into the menu, pick whether to make a level, or load one. If you choose to make one, the maker will open on an empty screen, where you can make your own level using the tools provided. If you click to load a level, you will be asked to enter a save code, you can use your own from a level code you copied while saving, or you can copy another person’s level from the Forum linked in Notes. FAQ: HOW PIPES WORK: Build the entrance and exit pipes using the blocks provided. Then go to the entrance pipe, open the inventory and select the pipe connection icon that matches how you want the entrance to work (direction and if it’s 2 way), then place it so the arrow lines up with the pipe. Repeat for the exit pipe. You can mix and match pipe connections, e.g: down pipe leads to right pipe. To use the pipe in game, move the player in the direction the pipe connection goes. HOW DOORS WORK: Place a door, then place another. They will connect and can be used in game. They can only be entered while the player is on the ground. Locked doors require a key to be collected by the player to open, the key can be used by trying to use a locked door while the player has a spare key. HOW TO SAVE: While in the maker, click the bottom right button, read the text that appears to learn how to correctly save your code, then click space and your code is shown, where you can copy, use and share it. HOW TO LOAD / USE A CODE: Either copy a code from the forum linked in Notes (triple click it, then right click and copy, or Ctrl + C, include the bold text), or have your own code copied. Then click the Load Level button on the menu and do Ctrl + V to quickly enter your copied code, then click Enter, or click the Tick to load it. You can edit a loaded code by clicking E. WHAT TO DO IF THE GAME HAS BROKEN (while you were making a level): Click See Inside, send the Save Code broadcast, follow the saving instructions, get your code, then reload the game and enter the code after clicking Load Level. Once loaded, click E to continue editing. HOW TO MAKE AN END TO YOUR LEVEL: Like in SMB3, there is not a flag at the end, instead there is a brown outline / box which Mario must touch to end the level. It is the last item in the inventory and starts as the last item in the hotbar. It will make a black area that the camera cannot move past too. Extra Information: — You can place a key on an enemy and it will give you that key when it dies for any reason, even if you didn’t kill it, this is good for boss rooms. — Should the game break, you can save your level by clicking ‘See Inside’ and sending the Save Code broadcast. — You can pick up Koopa Shells, P-Switches and Bob Ombs. — The size of your level will not affect it’s performance, but using a lot of enemies or pipe connections (even if not on screen) can impact performance slightly. Size can affect how long it takes to load your level though. Basically, feel free to make your level huge. Game made by @BenjaminWins11. not me. Extra Controls — Switch to Place Tool: B Switch to Picker Tool: I
Mario Maker (Java Edition)
Это программа для создания выпусков Super Mario для NES, написанная полностью на Java. Он предназначен для образовательных целей, и на YouTube будет показана серия, объясняющая, как его создать, по адресу https://www.youtube.com/channel/UCQP4qSCj1eHMHisDDR4iPzw.
Как играть Блоки вопросов
Чтобы разместить пользовательский блок вопросов, перейдите на вкладку Prefabs и выберите блок вопросов, а затем поместите его в сцену.
Затем, чтобы изменить содержимое, щелкните блок вопроса, расположенный в сцене, и выберите элемент во всплывающем меню.
Если вы выберете гриб, Марио получит гриб, если он маленький, цветок, если он большой, и монету, если он уже Огненный Марио.
Чтобы разместить соединенные трубы: перейдите в раздел префабов и выберите трубу. Затем поместите трубу в сцену.
Далее щелкните левый нижний угол трубы, которую вы только что разместили, и выберите нужную выходную трубу. Затем щелкните левый нижний угол выходной трубы и поместите ее в нужное место.
Красные трубы обозначают входы.
Оранжевые трубы обозначают выходы.
Чтобы поместить игрока в сцену, просто нажмите на префабы и поместите одного Марио в сцену, где вы хотите, чтобы он начал. Если поставить больше одной, игра будет глючить 🙂
Перейдите к готовым элементам и разместите врагов там, где вы хотите. Они не начнут двигаться, пока игрок не доберется до них, поэтому не нужно беспокоиться о том, что они сойдут со скалы.
- Множественный выбор: Shift + щелчок
- Выбрать объект: нажмите
- Удалить выбранный объект: Удалить
- Переместить вверх Слой: Page-Up
- Переместить вниз Слой: Page- Вниз
- Переместить выбранные объекты: клавиши со стрелками
- Сохранить: Ctrl+S
Mario Maker (Java Edition)
This is a Super Mario NES edition maker coded entirely in Java. It is meant to be educational, and there will be a Youtube Series explaining how to create this at https://www.youtube.com/channel/UCQP4qSCj1eHMHisDDR4iPzw.
How to Play Question Blocks
To place a custom question block, go to the Prefabs tab and select a question block, then place it in the scene.
Then to change what’s inside it, click the question block located in the scene, and select the item from the popup menu.
If you select a Mushroom item, Mario will get a mushroom if he is small, and a Flower if he is big, and a Coin if he is already Fire Mario.
To place connected pipes: Go to the prefabs section, and pick a pipe. Then place the pipe in the scene.
Next, click the bottom left corner of the pipe that you just placed, select the exit pipe you would like. Next, click the bottom left corner of the exit pipe and position it where you would like.
Red pipes indicate entrances.
Orange pipes indicate Exits.
To place a player into the scene, just click prefabs and place one Mario in the scene where you would like him to start. If you place more then one, the game will glitch 🙂
Go to prefabs, and place enemies wherever you would like them to go. They will not begin moving until the player reaches them, so no need to worry about them walking off cliffs.
- Multi-Select: Shift+Click
- Select Object: Click
- Delete Selected Object: Delete
- Move up Layer: Page-Up
- Move down Layer: Page-Down
- Move Selected Objects: Arrow Keys
- Save: Ctrl+S
Русификатор для Mario Maker (Java Edition)
Если вы зашли на эту страницу, вы скорее всего искали рабочий русификатор Mario Maker (Java Edition). Здесь вы можете скачать русификатор для версии игры 1.0 и выше.
Русификатор текста для игры Mario Maker (Java Edition) (полный перевод игры)
Размер: 9 мб
Авторы перевода: AiR
Описание игры:
Mario Maker (Java Edition) — это игра в жанре образовательные, разработанная ambrosiogabe. Она была выпущена в 2020.
Mario Maker (Java Edition) доступна на PC, macOS и Linux. Игра продаётся в itch.
Количество скачиваний:
8262
Год выпуска:
2020
Установка русификатора для игры Mario Maker (Java Edition):
1. Скачать файл Русификатор(RUS) Mario Maker (Java Edition).
2. Закинуть файлы в папку ДИСК:locales Mario Maker (Java Edition).
Полноценный русификатор для игры Mario Maker (Java Edition). Переводит текст в игре, субтитры, элементы интерфейса и активирует русский язык в игре.
Сам русификатор может активировать уже интегрированный перевод в игре, а также загрузить дополнительный перевод в Mario Maker (Java Edition). Также в русификаторе присутствуют доп. файлы ini в которых заменены строки перевода c language=eng на language=rus. Русификатор создан профессиональным сообществом переводчиков и качество перевода одно из лучших.